En sån där dagbok

Idag Västerås (jaja - jag är sen med uppdateringen). Landade med tåget, tog in på hotellet, jobbade en stund och gick sen ut en sväng. Gick upp till svåger och svägerska, och deras nya hus. Eller gamla. För det är ett fantastiskt sextiotals-schabrak. Med mängder av detaljer och större inredningsdelar i princip intakta. Galet häftigt hus, galet häftigt många rum - och dörrar, galet med garderober, och galet mycket av allt annat som vårt hus inte har. Typ space.

Satt en stund med K, barnens lilla kusin, och tittade på TV. Sen ville hon att jag skulle lägga henne. Inte mamma, inte pappa utan jag fick äran. Det är stort. Jag är ju As pappa - alltså är jag ok. Jag är lite stolt faktiskt.

Kan inte säga att jag saknar småbarnstiden. Ett dugg. De var slitna föräldrarna. Två småtjejer, ständig VAB och samtidigt jobba på byrå. Det sliter hårt. De är duktiga som orkar.

Lämnade huset på kullen, gick ner genom Västerås city. Det är märkligt att gå genom en stad där man varit så mycket men när det var väldigt länge sedan. En stad som består av så många av ens signifikanta andra, och många år av ens eget liv - och ändå inte känna något. Om jag jämför med Uppsala så är det hemma. Det här är - Västerås.

Hotellet - ja, min vana trogen att glömma bort att dubbelkolla saker gör att jag bor på First i Skrapan trots att jag imorgon bitti ska vara och prata på Stadshotellet. Hade ju varit mycket mer smut att sova där. Men jag trodde vi skulle vara på Aros Congress. Förutom att Sky Bar var stängd (det är måndag), så fick man inte köpa med sig något upp till rummet (de hade inga rättigheter mellan våningarna - så det var inte för att det var måndag - tror jag) och sen visade det sig att när jag jobbat klart vid elva så hade även loungen stängt (det är måndag). Vi kan väl säga att de som jobbade i repan och i baren inte direkt var informationsbenägna heller.

Resten av stan var lite lik efter ett zombie-överfall förutom zombies och lik (det är måndag). De enda överlevande satt på World of Beer (som har öppet till ett även om det är måndag).

Nu dags. Imorgon tidig uppstigning. De som tror att det är semester att åka runt och föreläsa borde hänga med någon gång. Men jag slipper gå upp 4.45. Alltid något.

Detta är en postning i #blogg100. Alla postningar hittar du samlade på min blogg Deepedition.com.

 
0
Kudos
 
0
Kudos

Now read this

Den riktigt stora disruptiva teknikförändringen

Jag spenderade hela dagen med att packa ihop bokhyllor. Mängder med böcker, mängder med CD-skivor, mängder med DVD-skivor. Det som slog mig var att det var saker som jag aldrig skulle någonsin använda igen. Det var format som jag helt... Continue →